dinsdag 15 augustus 2017

Mea Strand -- Schreeuwde ... & Ik zag

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

twafordizzy
zichtbaar alleen
schrijversinfo
kb (onderaan)









• Mea Strand (eigenlijk Tine Louw, midden op de foto) was enige tijd getrouwd met Gerrit Kouwenaar (rechts).





Schreeuwde ...

Er was werkelijk een vogel
in die grijze holte,
naast de ijzeren lineaal
van snelverkeersweg, waarover
wij razend achter onze lichten aan.

Als luchtalarm, erger nog, schreeuwde
de vogel naast het open raam,
maar ik verstond het niet.
Een zwart, liggend paard, sprong weg
en ik begreep het niet.
Ik werd bang en nu hoor ik het weer
en ik weet het niet.


*


Ik zag

Ik zag er kwam een geur uit mijn hand
ik keek een handvol spiegeltjes
versplinterende zon of honderd brandglazen
sprongen mijn ogen in diamanten
elke scherf een grotere geur
en elke geur een zwaar woord
en elk woord een wond
en elke wond een wonderlijke kleurige haan
handpalm vrolijke wonderschelp


Mea Strand (1919-2003)




• leukste stripblad van Nederland: Zone 5300
• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten