zondag 25 juni 2017

Anne Vegter -- onder een waarachtige hemel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

kb
paar gedichten
wikipedia
dideva








• Uit ik hier jij daar, een coproductiebundel van de Palestijnse dichter Ghayath Almadhoun en Anne Vegter.



onder een waarachtige hemel

je liefste telde pauzes in je drinkgelag onder het huis ging de merel tekeer
met merels en goeie onderwerpen die nacht met schitterende regels

hij dreef me in een hoek (spelletje) we hadden een zwakke dag iets ontplofte
de stad verrees is er een protocol voor hoe je dan omgaat met beesten zei je liefste

haast ritmisch een bewonderenswaardige toon ik geloofde in royale afkomsten
al stond ik vreemd met bolle handen en inmiddels ging iedereen tekeer

de stad zakte lallend in elkaar

voor radeloosheid geen zei hij of een kleine aanwijzing: eerst slachtoffers maken
sommigen denken dat het eenvoudig is maar ik bedoel echte


Anne Vegter (1958)
uit: ik hier jij daar (2017)



• Het waarachtigste stripblad van Nederland: Zone 5300
• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten